نوشته شده توسط : reza

معماری عملکرد گرا

معماری فوق حاوی معماری عملکردگرائی آغازین یعنی:سادگی " احجام مکعبی " کاربرد زیاد شیشه "سطوح سفید " و فضاهای باز میباشد.در این طرح کلیه اتاق ها برای ایجاد فضایی یکپارچه و سیال یکی شده اند.حتی گذار درون و برون نا محسوس است.لبریز کردن فضا از نور نه صرفآ به دلایل کارکردی ان بلکه "بدون شک " برای تاکید بر مشخصه ی متحدالشکلی و منطقی بودن نیز صورت گرفته است.به این اعتبار "عملکردگرایی در خلق زبان رسمی جدید که بیان کننده ی آزادی مطلوب دوران و نیز اعتقاد به توفق علمی-منطقی واقعیت میباشد " پیروز شد.





معمار این خانه با شکوه برنده جایزه معماری شده است.دیوار های شیشه ای سر به فلک کشیده "منظره خلیج خیره کننده و جوشان راهنمای اشتیاقی به سوی آرامش است.سبک معماری ای نو " استادی بی عیب و نقص به همراه طرحی متمایز شما را به زندگی جدید دعوت میکند.





دیوار های سفید و کف های براق چینی به رنگ سفید یک دید صیقلی پیوسته در سر تاسر خانه ایجاد میکند آنچنان که پهنا و وسعت شیشه ها ان را حفظ خواهد کرد.





اختلاط ماهرانه فضای داخلی با محیط پر آب خارج با جداره شیشه ای مایل به آبی منعکس کننده آب و آسمان و جلوه ای متعالی به عنوان اصلی بصری است.بازتاب تابش آفتاب به همراه اتاق و فضاهائی متناسب فضائی خواهد بود که با جوی آرام پر می شود.فواره های متعدد و جوشان به همراه استخری هر چند کوچک تاثیری از آب متحرک در خانه ایجاد میکند.





مجموعه اصلی خانه دارای منظر و دیدی خارق العاده و همچنین ویژه گیهای یک اتاق نشیمن آشپزخانه و یک دفتر خصوصی با دور نماهای خیره کننده از حیاط پر آب و استخر جوشان می باشد .هم اکنون این ملک تکه ای از مجموعه خلیج (sarasota) میباشد و پناهگاهی از شلوغی ها و هیاهوهای جهان امروز با دقایقی فاصله از آن میباشد.


کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: برچسب‌ها: معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza

چند نکته جالب و خواندنی در مورد مغز انسان

برترین ها: چقدر مغز خود را می شناسید و با ساختار و عملکرد آن آشنا هستید؟ در اینجا به 18 نکته اشاره می کنیم که به ما کمک می کنند این عضم مهم و حیاتی را بیشتر بشناسیم:

1.گفته می شود که خمیازه به انتقال اکسیژن بیشتر به مغز کمک کرده و در نتیجه آن را خنک و بیدار می کند.  

2. مغز ما از حدود 100 میلیارد نورون (سلول های ویژه بافت عصبی) تشکیل شده است.

3. حدود 75 درصد از مغز ما را آب تشکیل می دهد.

4. ساختار مغز کودکانی که قبل از 5 سالگی دو زبان را می آموزند با ساختار مغز سایر کودکان متفاوت است.

5. مطالعه ای که بر یک میلیون دانشجوی نیویورکی صورت گرفت نشان داد کسانی که هنگام ناهار  مواد افزودنی  و نگهدارنده مصنوعی مصرف نمی کنند در امتحان عملکرد بهتری دارند.

6. مغز شما هنگام بیداری بین 10 تا 20 وات انرژی تولید می کند، این انرژی می تواند به تنهایی یک لامپ را روشن کند.


7. دانشمندان می گوید عکس العمل مغز نسبت به درد در  زنان و مردان متفاوت است، و به همین دلیل آنها درد را به گونه ای متفاوت درک یا توصیف می کنند. 

8. یک قطعه از بافت مغز (هم اندازه یک دانه شن) حدود 100000 نورون دارد که در 1 میلیارد نقطه با هم تماس برقرار می کنند.

9. در دهه اول زندگی،  تریلیون ها نقطه تماس در مغز یک کودک تشکیل می شود.

10. بین اعضای بدن انسان، مغز بیشترین چربی را دارد (حدود 60 درصد).

11. 20 درصد از اکسیژنی که در بدن وجود دارد توسط مغز مصرف می شود. 

12. هر نورون توسط 40000 نقطه تماس به نورون های دیگر متصل می شود. اگر تعداد نورون ها(100میلیارد) را در 40000 ضرب کنیم خواهیم دید که تعداد این نقاط از تعداد ستارگانی که در کائنات وجود دارد بیشتر است. 

13. تمرین موسیقی توانایی های مغز را هم در کودکان و هم در بزرگسالان تقویت می کند. 

14. سرعت انتقال اطلاعات در مغز حدود 268 مایل در ساعت است. 


15. مغز فاقد هر گونه گیرنده درد است، به همین دلیل هیچ گاه در قسمت مغز احساس درد نمی کنیم.

16. رشد مغز در 18 سالگی متوقف می شود.

17. استرس بیش از اندازه سلولها، ساختار و عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.

18. اگرچه مغز تنها 2 درصد از وزن بدن شما را تشکیل می دهد، ولی 20 الی 30 درصد کالری دریافتی بدن توسط مغز مصرف می شود.

 

کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza

موزه­ هنر تایپه


'new taipei city museum of art international competition' by OODA located in taipei, taiwan
images courtesy of OODA



portuguese practice 

OODA

 has received a merit award for their proposal for the '

new taipei city museum of art 


international competition

' located in taipei, taiwan. the intention of the initiative was to produce a landmark building 
for the people of the urban center which pioneers an innovative design concept. this form consists of two hypercubes; 
a 90 degree angled cube suspended within a larger contorted volumetric box. visitors pass under the lifted and arched 
exterior to enter the museum through the centralized elevator core.



entrance plaza


the museum's galleries are located along a continuous perimeter ramp which spirals upwards through the shifting interior 
space around the art resource center. administrative spaces are placed at the highest level of the building while the 
children's museum is located below grade. derived from intersections of the inner form, continuous steel elements are 
inclined running from corner to corner supporting the entire outer structure. the skin is wrapped around these main columns 
generating a double curvature glass facade providing opportunities for water collection, integrated solar panels, and operable 
windows allowing ventilation through atrium spaces. over 750 to 1250 trees planted within the forestation areas surrounding 
the building intend to offset the site's projected carbon footprint.



permanent exhibit space



gallery



exhibit space



entrance plaza at night



illuminated at night



floor plan / level 1



floor plan / level 2



floor plan / level 3



floor plan / level 4



sectional perspective



programmatic diagram



conceptual diagram



structural components diagram



structural stress diagram



escalator, elevator, ramp and floor circulation diagrams



rain, sun and ventilation diagrams



carbon offset / site forestation area diagram
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , فنی و مهندسی , ,
:: برچسب‌ها: موزه­ , هنر , تایپه ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza

تتوهای عاشقانه و جالب زوج ها

 

 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , گالری عکس , ,
:: برچسب‌ها: تتوهای , عاشقانه , جالب , زوج ها ,
:: بازدید از این مطلب : 787
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza

معماری اکوتک

در معماری معاصر ، تغییراتی که با توجه به معیارهای زیست اقلیمی و پایداری پدید می آیند ، هر روز اهمیت بیشتری می یابند . سخن از پایداری در معماری را می توان به تصور و طراحی ساخت و سازهای آینده تعبیرکرد ، آن هم نه تنها با پایداری فیزیکی ساختمان ، بلکه با پایداری و حفظ این سیاره و منابع انرژی آن . به این ترتیب اینگونه به نظر می رسد که می توان پایداری را بر طبق الگویی تصورکرد که درآن منابع و مصالح دردسترس ، بیش از هدر دادن یا نادیده گرفتن شان ، با کارایی بیشتری به کارگرفته شوند . به طورخلاصه منظور از اکولوژی یا بوم شناسی ساختمان این است که بر قابلیت ساختمان برای تلفیق عوامل محیطی و جوی ، و تبدیل آنها به صورت کیفیت های فضایی و آسایش و فرم ، تمرکز گردد.

e41.jpg

هدف از معماری اکو- تک ( اکولوژی + تکنولوژی ) علاوه بر استفاده حداکثر از عوامل طبیعی و محیطی به همراه فن آوری روز ، بالابردن سطح کیفیت زندگی برای آیندگان است .

معماری اکوتک

کاربرد روز افزون و گریز ناپذیر تکنولوژی صنعتی و سپس تکنولوژی الکترونیک موجب شد که گروهی از معماران و شهرسازان در پی یافتن راه حلهایی برای آشتی دادن تکنولوژی پیچیده با طراحی و مسائل محیطی باشند . به همین سبب کاربرد تکنولوژی پیچیده وکم توجهی به مسائل محیطی درطراحی و احداث فضاهای معماری و شهری چندان دوام نیاورد و به ویژه پس از مسئله بحران انرژی ، موضوع هماهنگ سازی فضای معماری با محیط طبیعی مورد توجه قرارگرفت و معماری اکوتک به تدریج جایگزین معماری های تک گردید .

 

نحوه و چگونگی استفاده از تکنولوژی بالادرهماهنگی با محیط طبیعی در همه انواع بناها یکسان نبوده و نخواهد بود ، در برخی بناهای مهم و شاخص معماری و شهری ، گاه از آخرین ابداعات فنی استفاده می شود به گونه ای که به نظر می رسد استفاده از آن روشها برای کشورهای در حال توسعه در دوره معاصر چندان مقدور نیست ، اما تجربیات کشورهای اروپائی در برخی از زمینه ها به ویژه درمورد بعضی از بناهای کوچک مانند واحدهای مسکونی می تواند بسیار سودمند باشد .

معماری اکوتک وفن آوری پیشرفته

بیان و ابزار دستاوردهای علمی و فنی ، همواره از وظایف معماری مدرن بوده است . مدرنیستهای اولیه نظیر لوکوربوزیه و گروپیوس ، به فن آوری به مثابه نیرویی که تغییر را موجب می شود ، توجه می کردند و بنابر همین ملاحظات بود که انسان آن را در معماری از آن خود ساخت و مورد ستایش قرارداد .

“تولید فرآیندهای صنعتی منطقی به صورت ساخت و سازهای ساختمانی ، منجربه محیطهای خنثی ، انعطاف پذیر و بی مصرف شده و درکل به صورت سبکی پیچیده و مبهم درآمده است . خوشبختانه حساسیت در برابر چنین وضعیتی ، روابط گسترده تر ازجمله ساخت مکان ، تفاهم اجتماعی ، مصرف انرژی ، شهرسازی و آگاهی زیست محیطی را به وجودآورده به طوری که امروزه اکوتک را در برابر های تک قرارداده است .”[۱]

نکته تعیین کننده دیگر در مورد این رویکرد خاص ، تعامل خلاق بسیاری از رشته های تا پیش از این نیمه وابسته به هم است . برای نمونه مهندسی ساختاری و تأسیسات ، مصالح ساختمانی ، علوم کامپیوتری و زیست محیطی به نوعی معماری انجامیده است که دامنه وسیع تری از تجربیات گوناگون را در اختیار ما می گذارد که تا پیش از این هرگز ممکن نبود ؛ ونیز نوعی معماری که می تواند با نیازهای متغیر جامعه معاصر سازگار شود . ریچاردراجرز ، که می توان از او به عنوان یکی از معماران آگاه و بصیر امروز نام برد ، می گوید : ” خلق معماری که فناوری جدید را در برداشته باشد ، مستلزم گسستن از ایده جهان ایستای افلاطونی است ؛ جهانی که باشیء متناهی عالی ای بیان می شود ، که نه چیزی را می توان به آن افزود و نه از آن جدا کرد . “[۲] واین برداشتی است که از آغاز تا به امروز بر معماری تسلط داشته است .

به هر حال روابط معمارانه ، اجتماعی و فن آورانه از نوعی معماری با عنوان معماری اکو-تک خبرمی دهد ، که طیف گوناگونی از ساختمانها را دربرمی گیرد .

در برخی کتابها ، اینگونه ساختمانها را با عنوان های بیان ساختاری ، مجسمه سازی بانور ، صرفه جویی در انرژی ، واکنش های شهری ، ساخت اتصالات ، و نمادگرایی شهری دسته بندی و معرفی کرده اند . یکی از وجوه مشترکی که در میان تفسیر وتوجیه این نوع معماری میتوان به آن اشاره کرد ، این است که معماری و فناوری می توانند از هم یاد بگیرند .

e21.jpg

تکنولوژی به مثابه ضرورتی در معماری

تکنولوژی نوین به اضافه روشهای جدید فروش ، انبوه فراوانی از روشهای ساختمانی جدید و مصالح جدید را به میدان آورده است . معماران که انسانهای روبه رشد بوده و طبق روال محض طبیعت ، نسبت به موج مدهای جدید به منظور روشن شدن راههای نوین حساس می باشند ، انتخاب راههای نوین را بر راههای کهنه ترجیح داده اند . درستی بسیاری از این انتخابات عملاً به اثبات رسیده است ، و خیلی از آنها هم از نظر ساختمانی ، ازنظر زیبائی نما و یا از نظر بالا بودن هزینه

نگهداری با ناکامی قرین بوده اند . وانگهی هیجان ناشی از نوآوری برای مدتی ، خاطر طراحان را از جنبه های کیفی کار منحرف می نموده است . حال این وضع در حال بازگشت به حالت تعادل است . در معماری هم ، مانند ریاضیات در زمینه کشف معانی و ایجاز گفتنی بسیار است . تکنولوژی ، نه ارباب معماران و نه بازیچه دست آنهاست بلکه فقط در خدمت آنها می باشد .

طبیعت الهام بخش

سازه باید تابع قوانین طبیعت و تأمین کننده الزامات آن باشد و به طبیعت احترام بگذارد . هر نوع توسعه یا پیشرفت در مهندسی ساختمان فقط به کمک این قوانین امکان پذیر است . نوعی سادگی ذاتی درطبیعت وجود دارد که اگر بتوان آنرا در طراحی سازه به کاربست ، می توان مطمئن بود که ساختمانی موزون و زیبا بوجود خواهد آمد . طبیعت به ما درس طراحی سازه می آموزد . طبیعت با قوانین جاری درون خود راههایی را نشان می دهد که می توان با استفاده از آنها با کمترین اجزا ، ترکیبات متنوع و بی انتها از فرمهای سازه ای را بوجود آورد . روشها و ایده های جدید درطراحی سازه را می توان از طبیعت آموخت . بلورهای برف نمونه اعجاب آمیز از این توانائی طبیعت هستند . بلور برف دارای فرمی شش وجهی ، متقارن و یکنواخت است و می تواند الگوهای نامحدودی ایجاد کند که هیچکدام تکراری نیستند . هردانه بلوربرف منحصر به فرد است و در عین حال الگوهای گوناگونی درون خود دارد . بلور برف نتیجه اعجاز طبیعت درصرف کمترین مقدار انرژی و مواد برای شکل گیری آن درتعامل با شرایط محیطی ، دما ، رطوبت ، سرعت باد و فشارجو است . طبیعت فرمها و سازه هایی را بر اساس اصل استفاده از کمترین انرژی خلق می کند .

معماری و صرفه جویی در انرژی

امروزه استفاده کنندگان از ساختمان ، چه در منزل و چه در محیطهای کاری ، نیاز به راحتی و آسایش دارند . و این امر موجب مصرف زیاد انرژی در بخش خانگی شده است . انسان اکنون از لحاظ صرفه جویی در انرژی در موقعیتی بحرانی قرار دارد . برای اجرای استانداردها و معیارهای دائمی صرفه جویی در انرژی ، تعیین وکنترل دقیق مصرف انرژی در ساختمان ، امری حیاتی است .

معماری و مسائل جهانی زیست محیطی

مفهوم معماری هماهنگ با طبیعت ، اندیشه تازه ای نیست . برای نمونه ، ژاپنی ها در پی جست وجوی دستیابی به فضای داخلی مطلوب ، استفاده کارآمد از انرژی و همچنین محیط زیست سالم جهانی ، بار دیگر نظری به شیوه های کهن تفکر درباره ساختمان افکندند . در ژاپن روابط حسنه میان زمین و ساختمان ، و میان دیوار بیرونی و محیط طبیعی اطراف ، از جمله تشریک مساعی های دیرینه به شمار می آید . درسنت های معماری ژاپنی ، کاربرد و فرم ساختمانها ، از کلبه های الواری گرفته تا معابد بزرگ ، با محیط طبیعی در هم تنیده شده است . توجه به طبیعت به مثابه نیرویی غریب که باید از ساخت و ساز دور بماند ، اندیشه ای است که از گسترش صنعتی به این سوشکل گرفت .

به هرحال دگرگون سازی سنت های ساخت و ساز، به گونه ای که بتوان آنها را به شکلی شایسته و مطلوب درطراحی مدرن به کاربست ، نیاز به درک انسان از کل چالش های بغرنجی دارد که درگذشته هیچگاه وجود نداشت .

شهرهای امروز ، در سرتاسر جهان ، با مخاطراتی همچون گرم شدن کل جهان ، تخریب لایه ازن و باران های اسیدی ، که ناشی از مصرف بیش ازحد انرژی و دیگر منابع طبیعی است ، مواجه اند . اینگونه معضلات را می توان با استفاده کمتر از انرژی ، از طریق بکارگیری شیوه هایی مبتکرانه ، تا حدودی جبران کرد . برای دستیابی به این امر ، باید کاملا مشخص شود که چگونه مسئله ساخت می تواند در هر مرحله از عمر ساختمان بر محیط زیست جهانی تأثیر بگذارد . از این منظر ، باید همواره تجزیه و تحلیل هایی درروند” ارزیابی چرخه زیستی ” صورت پذیرد . درعین حال باید بازنگری های ریشه ای در طرح ریزی فضاهای داخلی ساختمان انجام گیرد . درساختمانهای مدرن از آنجا که کارآمدی از دیر باز همواره مد نظر بوده است ، ساخت فضا با توجه به استفاده از نور و همچنین کنترل های حرارتی ، اکنون امری بدیهی و قطعی به نظرمی آید .

از حفاظت تا سازگاری با طبیعت

با نگاه به آنچه در زمینه معماری انجام گرفته می توان پی برد که عرف طراحی ساختمان درطول زمان تغییرکرده است ؛ از مسدود کردن محیط خارج برای حفاظت از فضاهای داخل گرفته تا قراردادن طبیعت و انرژی های طبیعی در طرح . به طور مثال می توان به استفاده مجدد ژاپنی ها از رخبام های عمیق و دریچه های شوجی که از شیشه مخصوص ساخته شده اشاره کرد که هر دو از شیوه های معماری سنتی ژاپن است که با اقلیم آنها تناسب دارد . البته ناگفته پیداست که شیوه های معماری سنتی را نمی توان به آسانی یا به شکلی جبری برای مردمی که به روابط منطقی موجود در محیط زیست ، یا به زندگی درساختمانهای بلند مرتبه خوگرفته اند ، به کاربست .

تهویه ، نوردهی و دیگر سیستمهای مکانیکی ، فن آوری های گسترده ای هستند که هم ساکنان و هم معماران از آن بهره مند می گردند . تهویه طبیعی با امکان جریان هوا از سقف ، تهویه مطبوع از طریق پالایش شبانه و دمیدن هوا از زیر کف ، کنترل نور و نظایر اینها ، دستاوردها و اشکال نوآورانه ای هستند که ضمن اعمال و رعایت آنها در برخی ساختمانها ، توانسته اند انرژی و منابع طبیعی همچون گرما و نورخورشید ، باد ، انرژی گرمایی زمین و آب باران را مورد استفاده قرار دهند . در این میان روشهای مکانیکی گوناگونی نیز برای صرفه جویی در انرژی و سیستمهای جدید تولید آن ، که حداقل تأثیرات ناسازگار با محیط را داشته باشند ، بکارگرفته شده است .

طراحی ساختمان سبز نیز جایگزین مناسبی برای ساختمانهای اداری با سیستم تهویه و مصرف زیاد انرژی وکوششی جدی برای مقابله با مشکل آلودگی هوا و مصرف بالای انرژی در اینگونه ساختمانها می باشد . شکل این ساختمانها در نتیجه آزمایشهای تونل باد و با استفاده از مدلهای نمایشی ازساختمانهای اطراف به دست می آید .

اهداف معماری اکوتک

برخی از معماران برای ایجاد پیوند و هماهنگی بین انسان و محیط طبیعی از طریق فضای معماری به فکر استفاده از مصالح و مواد طبیعی و در مواردی کاربرد روشهای بومی افتادند و خصوصیات مصالح سنتی را از نو شناختند . ” معماری بومی که نتیجه پذیرش معیارهای معماری مردمی ، به عنوان روش طراحی توسط مهندسان معمار می باشد . این معماری وسیله ای برای ادامه ارزشهای ریشه دار، در یک بافت نوین است .”[۳]

معماری اکوتک با هدف حفظ محیط زیست بر موارد زیر تأکید دارد :

- کاهش اتلاف و پخش انرژی در محیط

- کاهش تولید تأثیر گذارنده ها بر سلامت انسان

- استفاده از مواد قابل بازگشت به چرخه طبیعت

- رفع سموم مواد

اصل طراحی در این سبک بر این اصل استوار است که ساختمان ، جزئی کوچک از طبیعت پیرامونی است و باید به عنوان بخشی از اکوسیستم عمل کند و در چرخه حیات قرار گیرد . معماری اکوتک ، طراحی است مردمی و لذا کیفیت فضاهای داخلی ساختمان اهمیت ویژه ای می یابند . حال این سئوال مطرح است که کیفیت خوب چگونه حاصل می آید ؟ بدون تردید کیفیت مطلوب بدون توجه به طبیعت ، نورگیری مناسب فضاها و تهویه مطبوع فراهم نمی آید . در ضمن از آنجا که پایداری و ماندگاری خود ساختمان به عنوان یک پدیده مد نظر است ، لذا ساختن با کیفیت بالا و استفاده از مصالحی با قابلیت ماندگاری طولانی نیز باید در نظر گرفته شود . رسیدن به چنین شرایطی با استفاده از مدیریت کارآمد و به کار گیری آخرین تکنولوژی ها صورت می گیرد . دستیابی به استانداردهای بالای کیفیت ، امنیت و آسایش که در واقع سلامت انسان ها را تأمین می کند از مهمترین اهداف معماری اکوتک است . در ضمن این نکته را نباید نادیده گرفت که بهره گیری از تجربیات گذشتگان در بهبود کیفیت معماری، راهگشای دستیابی به طراحی پایدار خواهد بود .

بهبود کیفیت معماری در طراحی اکوتک در راستای نیل به یک هدف صورت می گیرد و آن هم آسایش است . نکته مهمی که در این نوع معماری مورد توجه قرار می گیرد ، آن است که تمامی عوامل دخیل در آسایش ، مرتبط با هم و به صورت یک سیستم واحد در نظر گرفته می شود . آنچه زیر مجموعه آسایش در معنای عام آن قرار می گیرد عبارتند از : آسایش ، آرامش ، امنیت ، ایمنی و سلامت .

آنچه به تفصیل پیرامون معماری گفته شد ، نشان دهنده نوعی نگرش به معماری است که بر چند نکته اساسی اشاره دارد : ۱- کیفیت گرایی ۲- توجه به آینده ۳- توجه به محیط ، لذا معماری اکوتک یک سبک فرمال و برگرفته از شرایط زودگذر و هیجانات آنی نیست ، بلکه در بطن خود واجد مفاهیم عمیقی است که پیوند دهنده انسان ، طبیعت و معماری است .

اکوتک و رابطه آن با طبیعت

رابطه بین اکوتک و طبیعت را در قالب شرح یک نمونه از کارهای معمار نام آور این سبک ، نورمن فاستر بررسی می کنیم .

نورمن فاستر یکی از نام آورترین معماران عصر حاضر و از چهره های شاخص سبک اکوتک است . طرح وی برای بازسازی رایشتاگ (پارلمان جدیدآلمان) در برلین درسال ۱۹۹۳به عنوان برنده اول اعلام شد . فاستر در طرح خود یک گنبد شیشه ای به جای گنبد تخریب شده پارلمان درجنگ جهانی دوم در نظر گرفت .

این گنبد جدید از چند نظر حائز اهمیت است . اول اینکه در داخل گنبد دو رامپ مارپیچ قراردارد که به سکوی فوقانی برای تماشای مناظر اطراف ختم می شود ، لذا مردم به صورت نمادین بربالای سر نمایندگان خود صعود کنند .

e11.jpg

از طرفی هنگام شب گنبد ازطریق تالارمجلس روشن می شود و به صورت گنبدی نورانی می درخشد که نشانه ای از قدرت و توانایی پروسه دمکراتیک در آلمان فدرال است .

دوم اینکه از نظر اقلیمی در تابستان تهویه طبیعی تالار نمایندگان از طریق گنبد شیشه ای صورت می گیرد و در زمستان نیز هوای گرم که از تالارمجلس به فضای زیر گنبد صعود کرده بازیافت و مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد و سوم اینکه آینه های وسط گنبد ، روشنایی طبیعی و تصویر مردم را به تالار نمایندگان منعکس می کنند .

ازدیگرموارد اقلیمی که درطرح باسازی این ساختمان در نظر گرفته شده می توان به موضوعات زیر اشاره کرد :

- سلولهای خورشیدی فتوولتیک با۳۰۰ متر مربع مساحت بر روی بام جنوبی ساختمان برای تـأمین برق .

- پنجره های هوشمند برای تهویه هوا .

- استفاده از سوخت تجدید شونده بیوگاز برای تولید برق بدون آلودگی که از انتشار۹۴% تولید دی اکسید کربن ممانعت می کند.

- طراحی یک نقاب متحرک در زیر گنبد شیشه ای که حرکت آن توسط کامپیوتر تنظیم شده و از تابش و انعکاس مستقیم نورآفتاب به داخل تالار مجلس جلوگیری می کند .

- ذخیره شدن حرارت اضافی در قسمتهای مختلف ساختمان دریک مخزن طبیعی که آب گرم برای گرمایش راتأمین می کند .

ذخیره شدن آب سرد درلایه های زیر زمین برای تأمین سرمایش در تابستان .

هم اکنون معماران سبک اکوتک طلایه داران استفاده از عوامل اقلیمی در ساختمان هستند و همواره ابتکارات و ابداعات جدید از طرف آنها در این زمینه ارائه می شود .

  •  
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: برچسب‌ها: معماری , اکوتک ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza

سفر افسانه بایگان، هانیه توسلی، لادن مستوفی، آناهیتا نعمتی و ...به آلمان

افسانه بایگان,هانیه توسلی,لادن مستوفی,آناهیتا نعمتی

سینما - هفته فیلم ایران در برلین با نمایش پنج فیلم ایرانی با محوریت نقش زنان در آینه جامعه امروز آغاز به کار کرد.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری، هفته فیلم ایران در برلین از روز یکشنبه 25 تیر با اکران فیلم سینمایی « اینجا بدون من» و با حضور « بهرام توکلی» کارگردان و« آتوسا قلم فرسایی» طراح صحنه و لباس این فیلم کار خود را آغاز نمود.

 

همچنین در طول برگزاری این هفته فیلم سینمایی «آقا یوسف» با حضور هانیه توسلی و لادن مستوفی فیلم سینمایی «کنعان» با حضور افسانه بایگان و تهیه کننده آن مصطفی شایسته، فیلم سینمایی«دعوت» با حضور «محمد پیر هادی» تهیه کننده و «آناهیتا نعمتی» بازیگر این فیلم برای دوستداران سینمای ایران به نمایش در خواهد آمد.

 

در اختتامیه این هفته فیلم نیز فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» با حضور «علی سرتیپی» تهیه کننده این فیلم برای مخاطبان به نمایش در می آید. این فیلم‌ها با زیر نویس آلمانی پخش خواهد شد، و بعد از اکران هر فیلم جلسه پرسش و پاسخ و گفت و گو با عوامل آن انجام خواهد شد.

 

این هفته از سوی  موسسه رسانه‌های تصویری و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزرا می‌شود.

کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , ,
:: برچسب‌ها: سفر , افسانه بایگان , هانیه توسلی , لادن مستوفی , آناهیتا نعمتی , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza

ترول مریضی دوست

http://hashtgerd2.persiangig.com/images/troll33.jpg

کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: ترول , ,
:: برچسب‌ها: ترول , مریضی , دوست ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza

مدال‎آور ایران در 15 دوره المپیک + جدول

ورزش ایران در طول ادوار مختلف بازی‏های المپیک صاحب 48 مدال شده که توسط 38 ورزشکار به دست آمده است. اولین مدال المپیکی ایران در رشته وزنه‎برداری توسط محمد جعفر سلماسی به دست آمد و هادی ساعی هم آخرین مدال را از آن خود کرد.
به گزارش مشرق، از سال 1900 که دومین دوره بازی‏های المپیک به میزبانی فرانسه برگزار شد و "فریدون میرزا ملکم" یا همان پرنس به نمایندگی از ایران - پرشیا آن زمان - در این بازی‏ها شرکت کرد تا امروز که ورزش جهان در انتظار سی‌امین دوره این بازی‏هاست، ایران در 15 دوره بازی‏های المپیک حضور داشته است.

اولین حضور رسمی کاروان ورزش ایران در بازی‎های المپیک مربوط به بازی‌های 1948 لندن می‏شود. ایران پس از اینکه به عضویت کمیته بین‏المللی المپیک درآمد با 38 ورزشکار در این بازی‌ها شرکت کرد و تنها موفق به کسب یک مدال شد. تک مدال ایران در این بازی‏ها توسط محمدجعفر سلماسی در رشته وزنه برداری به دست آمد. او اولین مدال‌آور ایران در بازی‎های المپیک محسوب می‏شود که با تک مدالش باعث شد کاروان ایران در میان 59 کشور شرکت کننده در رده سی و چهارم قرار بگیرد.

ایران تا زمان برگزاری بیست و یکمین دوره بازی‌های المپیک حضور مستمر در این بازی‌ها داشت اما المپیک بیست و دوم که شوروی در مسکو میزبانی آن را برعهده داشت به دلیل اشغال افغانستان که کشور مسلمان و همسایه ایران است، از سوی کشورمان تحریم شد. مسئولان ورزش ایران المپیک بیست و سوم را هم به دلیل حمایت‎های آمریکا از عراق که به خاک کشورمان تجاوز کرده بود، تحریم کردند. آمریکا میزبان این بازی‎ها در لس آنجلس بود.

بدین ترتیب ورزش ایران فرصت حضور در دو دوره المپیک را از دست داد اما از المپیک بیست و چهارم شرکت دوباره در این بازی‏ها را از سر گرفت و به صورت متوالی آن را ادامه داد تا امروز که با 54 بازیکن در آستانه حضور در سی‎امین دوره این رویداد است. البته کاروان 84 نفره ایران در المپیک 1976 کانادا بزرگ‌ترین کاروان اعزامی ایران به این بازی‌ها بود. ضمن اینکه بهترین عملکرد کاروان ایران - از نظر مدال آوری - مربوط به المپیک 2000 سیدنی می‎شود که طی آن کاروان کشورمان صاحب 6 مدال شد.

جدول ادوار مختلف حضور ایران در بازی‎های المپیک همراه با تعداد ورزشکاران اعزامی، تعداد مدال‏های به دست آمده و جایگاه کسب شده به این شرح است:

824964_orig.jpg

اولین طلایی ایران
کمترین تعداد مدال ورزشکاران ایران در بازی‌های المپیک به رنگ طلا بوده است. ورزشکاران اعزامی ایران به ادوار مختلف این بازی‏ها تنها 11 بار موفق به کسب مدال طلا شده‏اند. اولین مدال طلای المپیکی ایران در چهارمین دوره حضور در این بازی‏ها (با احتساب المپیک 1900 که ایران تنها یک نماینده داشت) توسط امامعلی حبیبی گودرزی به دست آمد. او اولین ورزشکار طلایی ایران در المپیک بود. در همین بازی‌ها و بعد از وی، غلامرضا تختی صاحب مدال طلا شد. هادی ساعی هم در روز پایانی بازی‏های المپیک پیشین یازدهمین و آخرین مدال طلای المپیکی ایران را به دست آمد. رضازاده تنها ورزشکار ایران است که دو مدال طلای المپیک در اختیار دارد. مدال‌آوران طلا در اداوار مختلف بازی‎های المپیک به این شرح هستند: 

مدال آوران طلای ایران در ادوار مختلف المپیک

824972_orig.jpg

 

824825_orig.jpg

 امامعلی حبیبی گودرزی و غلامرضا تختی اولین ورزشکاران طلایی ایران در المپیک بودند

جدول مدال آوران نقره بدون تغییر
مدال نقره بازی‌های المپیک یک دوره زودتر از مدال طلا از آن ورزشکاران ایران شد. کاروان ایران در المپیک پانزدهم صاحب سه مدال نقره شد و در اکثر ادوار بازی‏ها این مدال را کسب کرد. البته آخرین مدال نقره ایران در المپیک دو دوره پیش و توسط مسعود مصطفی جوکار به دست آمد اما هیچ یک از ورزشکاران ایران در دوره پیشین بازی‎های المپیک صاحب مدال نقره نشدند و به همین دلیل جدول مدال آوران نقره طی هشت سال گذشته بدون تغییر مانده است. غلامرضا تختی و عسکری محمدیان تنها ورزشکارانی هستند که دو مدال نقره در اختیار دارند. مدال آوران نقره ایران در ادوار مختلف بازی‏های المپیک به این شرح هستند:

مدال آوران نقره در ادوار مختلف المپیک

824965_orig.jpg

 

823525_orig.jpg

محمود نامجو و مسعود مصطفی جوکار اولین و آخرین ورزشکاران المپیکی ایران بودند که صاحب مدال نقره شدند (از راست به چپ)

ورزش ایران فقط در یک دوره المپیک مدال برنز نگرفت
ورزش ایران در اولین سالی که به صورت رسمی و در قالب کاروان وارد بازی های المپیک شد، به مدال برنز دست یافت و تا کنون به جز بازی‌های 1988 کره جنوبی در تمام ادوار این بازی‏ها حداقل توسط یک ورزشکار صاحب مدال به این رنگ شده است. از همین رو تعداد مدال‏های برنز ورزشکاران المپیکی ایران بیشتر از مدال‎های طلا و نقره است. در میان ورزشکاران المپیکی ایران، امیررضا خادم تنها ورزشکاری است که صاحب دو مدال برنز شده است. مدال آوران برنز ایران در ادوار مختلف بازی‌های المپیک به این شرح هستند:

مدال آوران برنز در ادوار مختلف المپیک

824966_orig.jpg

 

823523_orig.jpg

محمد جعفرسلماسی اولین مدال آور ایران در المپیک بود. وی در المپیک 1948 لندن صاحب مدال برنز شد 

پرمدال آورترین ورزشکاران ایران در المپیک
ورزش ایران در طول 15 دوره حضور در بازی‎های المپیک صاحب 48 مدال شده است که توسط 36 ورزشکار به دست آمده است. محمدجعفر سلماسی در مسابقات وزنه برداری المپیک 1948 لندن اولین مدال المپیکی ورزش ایران را به دست آورد. هادی ساعی هم آخرین ورزشکار مدال آور ایران در این بازی‎هاست. این تکواندوکار در آخرین روزهای دوره پیشین بازی‎های المپیک به مدال طلا دست یافت. در این میان برخی از ورزشکاران ایران بیش از یکبار صاحب مدال شده‌اند و از این نظر خاص و ویژه محسوب می‌شوند. 

هادی ساعی و حسین رضا زاده تنها ورزشکارانی هستند که دو مدال طلا المپیک کسب کرده اند.البته ساعی علاوه بر این دو مدال طلا، یک مدال برنز از حضور در این بازی‎ها به دست آورده است. غلامرضا تختی (یک طلا و دو نقره) و محمد نصیری (یک طلا، یک نقره، یک برنز) همراه با هادی ساعی در بین ورزشکاران ایرانی به بیشترین مدال المپیک رسیده‌اند، یعنی سه مدال.

البته هستند ورزشکارانی مانند حسین رضازاده (دو طلا)، رسول خادم (یک طلا و یک برنز)، امیر رضا خادم (دو برنز)، رسول خادم (یک طلا و یک برنز)، محمود نامجو (یک نقره و یک برنز) و عسکری محمدیان (دو نقره) که دو بار موفق به مدال‌آوری در المپیک شده‎‎اند. در این میان محمد نصیری، وزنه بردار کشورمان تنها المپیکی ایران است که صاحب مدال المپیک در هر سه رنگ شده است.

تنها رشته‌های مدال‌آور
کشتی (آزاد و فرنگی)، وزنه برداری و تکواندو تنها رشته‌هایی هستند که کاروان ورزش ایران توسط ورزشکاران آنها در ادوار مختلف صاحب مدال المپیک شده است.  در این میان سهم کشتی گیران در ثبت مدال‌های المپیکی ورزش ایران بیشتر از دو رشته دیگر است. تاکنون 27 کشتی گیر ایران صاحب 32 مدال مدال المپیک (پنج طلا، 12 نقره و 15 برنز) شده‌اند. در این میان سهم وزنه برداران هم 12 مدال (چهار طلا، سه نقره و پنج برنز) است که توسط هشت ورزشکار به دست آمده است. تکواندو هم توسط سه ورزشکارش دو مدال طلا و دو مدال برنز المپیک را به نام خود ثبت کرده است.

کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: ورزش , ,
:: برچسب‌ها: مدال‎آور , ایران , دوره , المپیک ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza

مجموعه عكس هایی احساسی و هنری از دختران با حالات رمانتیك

برای دیدن ادامه عكسها و دانلود روی این عكس كلیك كنید

کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , گالری عکس , ,
:: برچسب‌ها: مجموعه , عكس , احساسی , هنری , دختران , حالات , رمانتیك ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : reza

موزه هنر کویینز Queens Museum of Art by Elliot White

 

sququeens-museum-by-elliot-white-06_up-close.jpg

Elliot White, a 3rd year architecture student at Pratt Institute in New York has sent us these images of his conceptual design for a redevelopment of Queens Museum of Art at the World’s Fair site in Queens, New York.

 

queens-museum-by-elliot-white-05_from-unisphere.jpg

The design is raised off the ground, creating a public space underneath that can be used for events when the museum is closed.

queens-museum-by-elliot-white-15_short-section1.jpg

The building would be constructed using a lattice structure, covered with a layer of concrete. During construction a huge plastic bag would be inflated inside the structure to support the concrete until it hardened.

queens-museum-by-elliot-white-07_under-building.jpg

The museum is intended to contain a model of New York City’s five boroughs.

queens-museum-by-elliot-white-17_model-and-interior.jpg

The information below is from Elliot White:

This project was completed in the fall of 2008 under the direction of David Ruy and Karel Klein of RuyKlein. The intention was to develop sensitivities to surface conditions. The work included physical and digital modeling experiments in cloth. The site is a redevelopment of the Queens Museum at the World’s Fair site in Queens, New York. The museum contains a permanent display of a very large-scale model of New York City’s five boroughs.

queens-museum-by-elliot-white-19_gallery2-interior.jpg

Unexpectedly the physical modeling of the cloth produced a most interesting and unintended result. This unexpected result however, provided a fantastic jumping off point for digital exploration. By raising the program off the ground level a public space is created under the building that offers access round the clock, offering space for events even when the museum is closed.

queens-museum-by-elliot-white-11_bladder-inside-lattice.jpg

A structural lattice provides ample interior spaces while creating a process that significantly simplifies construction. A plastic ‘bladder’ is inflated inside the structural lattice, then a layer of Concrete Canvass is laid on top, sprayed with water, and sets on the outside of the lattice.

queens-museum-by-elliot-white-09_structural-lattice.jpg

As for the interior, I wanted to create a sense of corporeality. To accomplish this I have taken the top lines of the interior of the shell and pulled them out in a manner that creates a landscape that must be negotiated in three dimensions. The interior walls would be constructed out of stacked glass, creating translucent divisions of the rooms.

queens-museum-by-elliot-whi.jpg

queens-museum-by-elliot-white-04_cloth-test-renders.jpg

queens-museum-by-elliot-white-25_model.jpg

queens-museum-by-elliot-white-26_model.jpg

کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , ,
:: برچسب‌ها: موزه , هنر کویینز , Queens , Museum , of , Art , by , Elliot , White ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()