10 ده مطلب خواندنی ومفید ودرموردسبزیجات و گیاهان ومیوه های مفید .
نوشته شده توسط : reza

10 ده مطلب خواندنی ومفید ودرموردسبزیجات و گیاهان ومیوه های مفید .


خوراکی حیات‌بخش

 

گوجه فرنگى

 

tomato.gif


منبع عمده آنتی‌اکسیدان لیسوپن که خطر ابتلاء به سرطان، و مشخصاً سرطان پروستات، ریه و معده را تا چهل درصد

کاهش می‌دهد. گوجه‌فرنگی‌خوران از نظر مغزى و ذهنى در دوران پیرى عملکرد بهترى دارند و نصف بقیه به امراض قلبى دچار می‌شوند. سس‌هاى گوجه‌فرنگى غلیظ،پنج برابر بیشتراز گوجه‌فرنگى تازه لیسوپن دارند.

 

زیتون

 

olive-assortment.gif

 

ثابت شده است که مصرف روغن زیتون به کاهش مرگ و میر ناشى از بیمارهاى قلبى و سرطان کمک می‌کند. پژوهش‌هاى جدید نشان داده است که کسانى که رژیم غذایى مدیترانه‌اى دارند (که سرشار از روغن زیتون است)، نصف کسانى که رژیم غذایى کم‌چربى دارند بر اثر حمله قلبى جان خود را از دست می‌دهند. روغن زیتون همچنین داراى خاصیت آنتی‌اکسیدان بالایى است.

 

انگور قرمز

 

grape_cluster_sft_1.gif

 

آب انگور قرمز چهار برابر بیشتر از آب پرتقال یا آب گوجه‌فرنگى آنتی‌اکسیدان دارد. پژوهش‌هاى تازه نشان داده است که نوشیدن آب انگور قرمز به میزان یک لیوان در روز باعث افزایش طول عمر می‌گردد.

 

سیر

 

garlic.gif

 

پژوهشگران آلمانى دریافته‌اند که آنتی‌اکسیدان‌هایى در سیر وجود دارد که به دفع سرطان، بیماری‌هاى قلبى و عوارض پیرى کمک می‌کند و طول عمر بیماران سرطانى را افزایش می‌دهد. سیر خرد شده را ده دقیقه دست نزنید و سپس در پخت غذا به کار ببرید.

 

اسفناج

 

img_spinach.gif

 

اسفناج در بین سبزی‌ها، پس از سیر، بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارد و همچنین سرشار از اسیدفولیک است که به مبارزه با سرطان، بیماری‌هاى قلبى و اختلالات روانى کمک می‌کند. پژوهش‌هاى به عمل آمده در دانشگاه کنتاکى نشان می‌دهد که اسیدفولیک می‌تواند به پیشگیرى از آلزایمر نیز کمک کند. اسفناج را هم به صورت خام و هم به صورت آب‌پز مصرف کنید.

 

غلات سبوس‌دار

 

wheat.gif

 

مطالعه‌اى که در دانشگاه مینه‌سوتا صورت گرفته نشان می‌دهد که مصرف غلات سبوس‌دار، احتمال مرگ را تا پانزده درصد

کاهش می‌دهد. غلات سبوس‌دار، حاوى عوامل ضدّ سرطان هستند و به ثبات قندخون و انسولین کمک می‌کنند. مصرف نان سیاه سبوس‌دار و بلغور جو جداً توصیه می‌شود.

 

ماهى آزاد

 

fish_food_photo_03.gif

 

ماهى آزاد حاوى مقدار زیادى امگا سه است که اثرى عالى در بدن دارد و تقریباً با تمام بیماری‌هاى مزمنِ شناخته شده به مقابله برمی‌خیزد. بدون امگا سه مغز شما نمی‌تواند فکر کند، قلب شما نمی‌تواند بزند، عروق شما دچار گرفتگى می‌شوند، و مفاصل شما ملتهب می‌گردند. هر هفته حداقل دووعده ماهى آزاد، ساردین یا ماهى تون بخورید.

 

میوه‌هاى مغزدار

 

hazelnut1.gif

 

مطالعه‌اى که در دانشگاه هاروارد به عمل آمده نشان می‌دهد که خوردن بیش از صدوپنجاه گرم انواع میوه‌هاى مغزدار مثل فندق، گردو، پسته و غیره در هفته، میزان مرگ و میر ناشى از حمله قلبى در زنان را چهل و پنج درصد کاهش می‌دهد و از ضربان نامنظم قلب در مردان که می‌تواند کشنده باشد جلوگیرى می‌کند. بادام و گردو کلسترول خون را پائین می‌آورند. اغلب چربی‌هاى موجود در میوه‌هاى مغزدار از نوع خوب هستند. مصرف میوه‌هاى مغزدار بدون نمک بهتر است.

 

خانواده توت

 

RedMulberry.gif

 

میوه‌هاى خانواده توت همگى داراى مقدار زیادى آنتی‌اکسیدان هستند. پژوهشگران دانشگاه تافتس می‌گویند نوشیدن نصف لیوان آب این میوه‌ها مخصوصاً قره‌قاطدر روز، می‌تواند آثار سالخوردگى را به تأخیر اندازد، جلوى تغییراتى که به زوال مغز می‌انجامد را بگیرد و حتى جریان ازدست دادن حافظه را برگرداند.

 

چاى

 

tea.gif

 

چاى سیاه یا سبز هر دو به یک اندازه خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند. پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که یک فنجان چاى در روز می‌تواند خطر بیماری‌هاى قلبى را پنجاه درصد کاهش دهد. پژوهش‌هایى که دردانشگاه تافتس به عمل آمده نشان می‌دهد که چاى کیسه‌اى یا چاى آمادهداراى تأثیر چندانى نیستند.



داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: