صخره‌‏های عظیم و شگفت‏‌انگیز، جاذبه روستای اندج
نوشته شده توسط : reza

        

 

صخره‌های عظیم و شگفت‌انگیز مهم‌ترین جاذبه روستای اندج قزوین در نوروز 91 است
 کوه‌های بلند، صخره‌های شگفت‌آور، دره‌های زیبا و طراوت و آرامش رودخانه «اندج»، چهره زیبایی از طبیعت بکر این روستا به نمایش می‌گذارند. جاذبه‌های طبیعی روستای اندج مجموعه زیبا و بی‌نظیری‌اند که هر انسان باذوقی را به سوی خود جذب می‌کنند.

یکی از مناطق دیدنی روستای هدف گردشگری اندج، خِرسه گِلو (Kherse Gelu) است. این منطقه در قسمت جنوب شرقی اندج و در مجاورت زمین‌های موسوم به نَرابان (Naraban) قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از اندج ‎رود عبور کرد.


http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/1.jpg


منطقه خِرسه گِلو به دلیل احاطه شدن توسط صخره‌های بلند و وجود شکاف‌ها و غارهای فراوان در دل این صخره‌ها پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای مطالعات زمین‌شناسی و البته ورزش‌های مفرحی چون کوهنوردی و سنگ‌نوردی دارد که البته رسیدن به مناطق بکر آن مستلزم همراه داشتن تجهیزات ویژه سنگ‌نوردی است.
در قسمت‌های بالایی این منطقه (جایی که کمتر دست بشر به آن می‌رسد) پرندگانی چون جغد و کبوتر چاهی با خیالی آسوده زندگی می‌کنند.


ابدج

آب و هوای مساعد، رویش انواع رستنی‌های خودرو، گیاهان دارویی گاوزبان، شنگ، شیرین‌بیان، غازایاقی، کنگر، آویشن، ریواس، بومادران، گون، روناس و نیز انواع گل‌های وحشی، زیبایی‌ طبیعت روستای اندج را چند برابر کرده است.
این روستا از شمال به کوه پس‌وشته، از شرق و شمال شرق به کوه ستو و دره تارو، ازشمال و شمال غربی به کوه دیمیان (میدان) و دره چاکان و از جنوب شرقی به کوه قلعه‌چای محدود می‌شود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/2.jpg


در سه جهت شمال، جنوب و شرق روستا زمین‌های مزروعی گسترش یافته است و رودخانه اندج نیز از غرب روستا می‌گذرد. میانگین ارتفاع روستا از سطح دریا 1590 متر است و آب وهوایی سرد و نیمه‌خشک دارد. میزان بارندگی سالانه روستا 329 میلی‌متر گزارش شده است.
اراضی روستای کنونی اندج از ییلاقات و مراتع حشم‌داران و رمه‌گردانان نواحی الموت و قزوین بوده و طی دو قرن اخیر به روستا تبدیل شده است. در دره اندج‌رود آثار یک آبادی به نام فرندج یا پرندج دیده می‌شود و در حوالی آن بر بالای کوه بقایای دژ ویرانی وجود دارد که با سنگ وگچ ساخته شده و به نظر می‌رسد که از قدمتی طولانی برخوردار است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/3.jpg

یادآور می‌‏شود روستای اندج از توابع بخش رودبار الموت شهرستان قزوین، با مختصات جغرافیایی 50 درجه و 25 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 27 دقیقه عرض شمالی، در 15 کیلومتری شهر معلم کلایه و در 80 کیلومتری قزوین قرار دارد و از طریق جاده قزوین - الموت و از شهر معلم کلایه قابل دسترسی است.
 

 

http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/4.jpg


http://www.seemorgh.com/uploads/1390/11/5.jpg
 


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , گالری عکس , ,
:: برچسب‌ها: صخره‌‏های , عظیم , شگفت‏‌انگیز , جاذبه , روستای اندج ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: