همه چیز در مورد افسانه مد COCO CHANEL
نوشته شده توسط : reza

همه چیز در مورد افسانه مد COCO CHANEL

 
همه چیز در مورد افسانه مد COCO CHANEL
نفوذ و تأثیر فوق العاده او در عرصه مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست یکصد نفر مهمترین افراد دنیا در قرن بیستم، ثبت گردد.
 

شانل در سومور واقع در دره لور فرانسه متولد شد. او دوران کودکی فقیرانه ای داشت و آموزش سخت گیرانه صومعه را گذراند. مشکلات و سختی های اوایل زندگی، الهام بخش او شد تا زندگی کاملا متفاوتی را، ابتدا در صحنه نمایش با نام مستعار کوکو و سپس به عنوان یک کلاه فروش، دنبال کند.

 
گابریل بونهئور « کوکو » شانل معروف به افسانه مُد
 
او مؤسس و بنیانگذار شرکت معروفی به شمار می‌رود که با نام تجاری شانل شناخته می‌شود.
 
  


نفوذ و تأثیر فوق العاده او در عرصه مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست یکصد نفر مهمترین افراد دنیا در قرن بیستم، ثبت گردد.

 
 
 
شانل به کمک یکی از طرفداران مرد خود که کمک مالی قابل توجهی به او کرد و ارتباطات اجتماعی فراتر از مسیر حرفه او را برای او فراهم کرد، توانست در سال 1913 نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کند.
 



هیکل لاغر پسرانه، مدل موی کوتاه و پوست برنزه و همچنین زندگی فعال و استقلال مالی باعث شد او به یک ایده آل و آرمان بدل شد. شانل در تمام دوران فعالیت خود، در بسته بندی و بازاریابی گرایش و سبک شخصی خود موفق بود و در سرتاسر قرن بیستم، به یک داور عالی و برجسته ذوق و سلیقه زنان تبدیل شد.
 
  

شانل علی رغم موفقیت بسیار زیاد خود، هنگامی که فرانسه درسال 1939 به آلمان اعلام جنگ کرد، سالن خود را تعطیل کرد. سایر سالن های خیاطی زنانه فرانسه را ترک کردند، اما شانل جنگ پاریس و آینده نامعلوم خود را تحمل کرد.

 

مجموعه بازگشت و رجعت شانل، در سال 1953 آغاز به کار کرد. اگر چه این کار یک موفقیت مهم و شاخص نبود، اما شانل استقامت به خرج داد. او در مدت سه فصل توانست از احترام و اعتبار جدیدی برخوردار بشود.
 
 

او نمونه های قدیمی و کلاسیک خود را به شکل امروزی و مطابق روز درآورد، طرح های فاستونی و راه راه مردانه کلاسیک را بازسازی کرد، تا اینکه جمعیتی از زنان ثرومند و افراد مشهور دوباره به سالن نمایشگاه او روی آوردند
 
 
 
پس از مرگ شانل در سال 1971، چند نفر از معاونین و دستیاران او برای شعبه های آماده - پوشیدن و خیاطی زنانه سطح بالای او، طراحی کردند، تا اینکه کارل لگرفلد ( متولد 1938 ) در سال 1983 مسولیت طراحی بخش خیاطی زنانه سطح بالا و در سال 1984 بخش آماده - پوشیدن این سالن را برعهده گرفت.

کارل لگرفلد

داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , ,
:: برچسب‌ها: افسانه , مد , COCO CHANEL ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: