موزه هنری مدرن جدید
نوشته شده توسط : reza

NEW MODERN ART MUSEUM(موزه هنری مدرن جدید ) :

موزه هنری مدرن جدید ، که توسطtadao_ando طراحی شده است در روز شنبه ۱۴ دسامبر ۲۰۰۲ بر روی عموم گشوده شد. این ساختمان در منطقه فرهنگی مشهورfort_warth واقع می شود که در مقابل موزه هنری kimbell که توسط louis I.kahn  طراحی شده و نزدیک به موزه amon carter که توسط فیلیپ جانسون طراحی شده است قرار دارد .

 

Ando Tadao 01 NEW MODERN ART MUSEUM موزه هنري مدرن جديد طراح آندو

 طرح tadao ando اجزای تزیین نشده وخالص یک کار هنری مدرن را در خود جای می دهد و دیواره های صفحه ای حجیم از بتون به نحوی مشخص ساختار اصلی ساختمان را آشکار می کند ضمن اینکه مجموعه داخل آن را محافظت می کند . دیوارهای شیشه ای نیمه شفاف (مات) به بلندی چهل فوت که قابی فلزی دارند پوشش بتونی را احاطه می کند و مناطق گردشی عمومی باشکوهی را فراهم می کند که از آنجا ساختمان مجاور ، آبگیر منعکس کننده بزرگ ، مجسمه خارج از ساختمان و زمین های محوطه سازی شده را می توان دید .

استفاده از نور طبیعی منعکس شونده در داخل فضاهای نمایشگاه یک تاثیر عمده بر طرح ساختمان داشته است . بام های بتن ریزی شده با تیر یک سر گیردار بر خارج ساختمان سایه انداخته است و مدخل نور طبیعی را در فضاهای نمایشگاه با تامین سیستم های مدرن و نورگیرهای بام خطی پیوسته و پنجره های نوری دربرمی گیرد .

پنج ستون بتنی به شکل( (Yبه بلندی ۴۰ فوت ورقه های بتنی بام را نگه می دارند .

این موزه روی یازده جریب ( ۴۰۴۷ متر مربع ) به طور طبیعی محوطه سازی شده که شامل محوطه هایی برای مجسمه خارج ساختمان و یک آبگیر بازتاب  دهنده بزرگ در کناره ساختمان که یک مکمل آرام بخشی را برای تداوم معماری مدرن فراهم می کند . گالری های فولادی و شیشه ای مات با دیواره های بتنی غوطه ور در یک پرتو یکنواخت نور به صورت کلاهک های نورگیر بزرگی که روی آبگیر شناور بوده و در آن منعکس می شود متجلی خواهد شد .

 

داشتن ۵۳۰۰۰ فوت مربع فضا ، این موزه را از نظر اندازه در مقام دوم بعد از موزه هنر مدرن در نیویورک قرار می دهد که به کارهای هنری معاصر و مدرن اهدا شده است . دو طبقه بودن ساختمان اجازه می دهد که مجموعه دائمی کارها را در یک طبقه نمایش دهند و در طبقه دیگر از انبوه بازدید کنندگان نمایشگاه پذیرایی کنند .

 

tadao2 NEW MODERN ART MUSEUM موزه هنري مدرن جديد طراح آندو

مرکز آموزش ۵۶۰۰ فوت مربعی مدرن جدید شامل سه کلاس جداگانه برای فعالیت های هنری و سخنرانی ها است و توسط استراحتگاه ورودی خودش سرویس دهی می شود . این بهسازی ازدحام بازدیدکننده را از ورودی اصلی دور کرده و دسترسی راحت و نزدیک را به مرکز آموزش وقتی در ورودی بسته است برای افرادی که در کلاس های شب شرکت می کنند فراهم می سازد . تالار جدید ۲۵۰ نفر را در خود جای داده و به واسطه یک طرح شنیداری مبتکرانه قادر است که سخنرانی ها ، فستیوال های فیلم و اجراهای موسیقی را در خود جای دهد . این مجتمع شنیداری همراه با کافه رستوران ۲۵۰ نفری با آشپزخانه تمام سرویس خودش و سکوی ناهارخوریخارج از ساختمان مشرف بر آبگیر بازتاب دهنده یک محل کنفرانس و گردهمایی راحت و جالب برای گروه های تجاری و جامعه است .

 این موزه یکی از بزرگترین مجموعه های بزرگ هنری بعد از جنگ در ایالات متحده مرکزی را ابقا می کند که شامل بیش از ۲۴۰۰ اثر مهم و هنری بین المللی معاصر و مدرن است .          

 

SAYAMAIKE HISTORICAL MUSEUM (موزه تاریخی سایاماکی):

موزه تاریخی سایاماکی روی حاشیه آبگیر سایاماکی واقع است . یک دریاچه مصنوعی که به قرن هفتم برمی گردد . سایاماکی به عنوان یک دریاچه کشاورزی برای اقدامات کنترلی سیلاب احداث شد ولی مجدداً مدل سازی شده و تبدیل به یک سد کنترلی سیل شد . در طی آن فرآیند انواع متنوعی میراث زیقیمت پیدا شد .

چون این محل در حدود ۱۵ متر زیر ساحل است آندو ساختمان را در یک شیب ملایم از ساحل مخفی کرده است . دیوارهای خارجی بالای زمین جهت حفظ یک جو همگن با آرامشی محاطی که از دور به آسانی قابل رویت نباشد ، از سنگ ساخته شده اند . در دنباله مسیر ، در طول آبهای سایاماکی که با درختان گیلاس پر از شکوفه پوشیده شده بازدیدکنندگان یک دیواره ای از ستون های گرانیتی خشن را پشت سر می گذارند تا به یک پاساژ بتنی برسند . پله ها در گوشه بازار به یک پاسیو آب با استخرها و آبشارهایی در دو طرفش منتهی می شود .



داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1799
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: