فرودگاه بین المللی ابوظبی
نوشته شده توسط : reza

lairpor 10

فرودگاه بین المللی ابوظبی
امارات متحده عربی تصمیم دارد تا در یک برنامه طولانی مدت، شهر ابوظبی،پایتخت این کشور را تا سال ۲۰۳۰ از یک بیابان، به یک "باغ خلیج" تبدیل کند. این تصمیم با توجه به ویژگی های زیست محیطی و نیازهای رو به گسترش این شهر در نظر گرفته شده است. طراحی ساختمان جدید فرودگاه بین المللیابوظبی نیز در این برنامه کلان جای گرفته است. 

 

این ساختمان برروی فلات و به عنوان دروازه ای برای ورود به شهر در نظر گرفته شده است.ساختمان ترمینال در طول روز به صورت یک سایبان بزرگ در مقابل آسمان قدکشیده است و در طول شب، به صورت نورانی، یک ساختار شفاف را پدیدار می کند،به صورتیکه از فاصله ای در حدود ۱۵۰۰ متر دورتر، برای رهگذران بسیار چشم نواز است.

ساختار این ترمینال از متریال بسیار سبک تشکیل شده است واز قوس های گوناگون در سطوح مختلف داخلی و خارجی استفاده شده است. درداخل این ترمینال علاوه بر تشکیلات نقل و انتقال مسافرین، بازارچه محلی،گالری های هنری، رستوران، کافی شاپ و یک باغ مجلل نیز تعبیه شده است.

 مدیران این پروژه در نظر دارند تا امکانات لازم را برای ۵۰ میلیون مسافر در طولسال فراهم کنند. نمای موج دار ساختمان برای محافظت کاربران از نور خورشیددر نظر گرفته شده است.علاوه بر این، اهداف زیست محیطی نیز در طراحی این پروژه دخیل بوده است. سیستم کنترل هوشمند مصرف آب و استفاده بهینه از نور طبیعی و کاهش مصرف برق ازجمله تدابیر در نظرگرفته شده در این خصوص می باشد.حکومت امارات متحده عربی تصمیم دارد تا در یک برنامه طولانی مدت، شهر ابوظبی، پایتخت این کشوررا تا سال ۲۰۳۰ از یک بیابان، به یک "باغ خلیج" تبدیل کند.

منبع : معماری نیوز


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: برچسب‌ها: فرودگاه بین المللی ابوظبی , فرودگاه بین المللی , ابوظبی ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: