پل بندرگاه نفتی در آلمان
نوشته شده توسط : reza

n00020837-b

پل بندرگاه نفتی در آلمان
مخزن نفت برای انتقال و نگهداری مواد قابل اشتعال استفاده می شود. به همین دلیل این پل میباست طوری طراحی شود تا از دسترسی
مردم روی پل به تانکرهای عبوری جلوگیری نماید و یا حداقل آن را دشوار سازد 
 
 
 

محل پل به مخازن ذخیره سازی بندر بسیار نزدیک است که از نگرانی های خاص در مرحله طراحی بود. این پل زیبا در جوار بندرگاه شهر راونهایم آلمان واقع شده است. مخزن نفت برای انتقال و نگهداری مواد قابل اشتعال استفاده می شود. به همین دلیل این پل میباست طوری طراحی شود تا از دسترسی مردم روی پل به تانکرهای عبوری جلوگیری نماید و یا حداقل آن را دشوار سازد.

با توجه به این شرایط سخت، راه حلی توسعه داده شده که نه تنها تمام نیازهای ایمنی را برآورده می کند، بلکه موقعیت مکانی ویژه ی پل بر روی رودخانه را در نظر گرفته استمقصود تاکید بر استفاده از اوقات فراغت در پل بود، و بالاتر از همه ارائه چشم اندازهای رودخانه از این پل بدون مانع با وجود تمام مسائل مربوط به ایمنی بوده است. ترکیبی از استراتژی طراحی و ایمنی مورد نیاز در این پل با یک فرم زیبا، منحنی و مجسمه وار نتیجه داده است.

ساخت و ساز با طول حدود ۱۷۰ متر، شامل یک شاه تیر پیوسته پنج قسمتی میباشد که اجازه می دهد تا ۷۰ متر در ورودی بندر گسترش پیدا نماید. از دید از بالا پل همانند یک طرح S شکل مواج آرام به نظر میرسد که در انتهای شمالی اش در یک سطح شیب دار دسترسی دایره شکل به اوج خود می رسد: یک مارپیج ۱۴ متری ساخته شده از بتن سفید.

نشانه های طراحی در سطح مقطع انتخاب شده برای پل نهفته است: یک جعبه L شکل فولادی توخالی. در یک طرف دیوار عمودی به ارتفاع ۲.۸ متر بر روی مسیر قدم زدن بالا می رود و حفاظ های مورد نیاز به سوی ترمینال نفتی را مهیا مینمایددر سمت دیگر، رو به رودخانه، سازه پل تا ۲.۵ متر فراتر از خط جان پناه گسترش افقی پیدا کرده است و به عنوان حفاظ ثانوی عملکرد دارد. علاوه بر این تنظیم، جان پناه با استفاده از تور شبیه ملیله دوزی که از فولاد ضد زنگ ساخته شده، به منظور حفظ فاصله شخص پیاده از لبه پل، رو به داخل شیب پیدا نموده است.

منبع : معماری نیوز


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: برچسب‌ها: پل بندرگاه نفتی آلمان , پل بندرگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: