طراحی برج پایرویس
نوشته شده توسط : reza

Piraeus Tower competition proposal 02

طراحی برج پایرویس

ریگا و لتونی از معماران شرکت اورهایدیا، نحوه اجرای طرح خود را در مسابقه برج پایرویس سال ۲۰۱۰ در یونان با ما سهیم شدند .ریگا و لتونی از معماران شرکت اورهایدیا، نحوه اجرای طرح خود را در مسابقه برج پایرویس سال ۲۰۱۰ در یونان با ما سهیم شدند . تصاویر بیشتر و توضیح اجرای این طرح را می توانید مشاهده کنید.

 

روش اجرای طرح هدف از اجرای این طرح بازسازی برج پایرویس و همگانی کردن فضای اختصاصی آن است. تا محوطه این ساختمان در اختیار همه شهروندان و ساکنین آن قرار گیرد. تندیس روی برج و استفاده مفید از امکانات این بنا در بافت گسترده تر شهری از ویژگی های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در بسیاری جهات این طرح کوشیده تا با گنجاندن ویژگی های یک مکان عمومی، فضایی اختصاصی را فعال کند. این طرح با ایجاد یک مکان تفریحی همگانی در طبقه همکف ساختمان، توانسته فضای عمومی دو خیابان "اکتی پوسیدونس" و "جومستینس" را گسترش دهد. از آنجا که این برج در حاشیه بخش مرکزی و پر جمعیت شهر واقع شده با استفاده از این طرح می توان این ناحیه را گسترده تر و هموار کرد.

با ورود به فضای داخلی ساختمان این برج شکل عمومی تری به خود می گیرد، در نتیجه مردم می توانند با گذر از تراس ها و مشاهده چشم اندازهای اطراف از رستوران ها و کافه ها ی برج نیز بهره مند شوند. طرح یک تندیس قوی در نمای شیشه ای یک طرف برج، هنگام بازگشت از دریا به چشم می خورد، سایه ها و بازتاب نور حاصل از سطح تراشه های شیشه ای این تندیس، طرح برجسته ای را خلق می کند.

طرح تندیس نمای برج، نشان مشهور پایرویس در قرن اول یا دوم میلادی است، مجسمه شیر سنگی در سال ۱۶۸۷ غارت و به ونیز آورده شد. این طرح نمایانگر قدمت و ویژگی نمادین منطقه بندری پایرویس بوده که با روشی غیرمعمول و شگفت انگیز در پیوند ساختمانی مدرن و تندیسی باستانی بیان می شود.

منبع : معماری نیوز


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2225
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: