نرم افزار Clemex Vision
نوشته شده توسط : reza

در یک کلام نرم افزار Clemex Vision برنامه ایست برای آنالیز عکس ها. این نرم افزار قابلیت های بسیار زیاد و جالبی برای کار آنالیز تصاویر در اختیار کاربر می گذارد و در هر رشته ای که با میکروسکوپ و عکس سروکار داشته باشیم کاربرد دارد، مانند علوم آزمایشگاهی، پزشکی و متالوگرافی.
از قابلیت های کلی این نرم افزار تطابق با انواع میکروسکپ ها، دوربین ها و اسکنرهاست که باعث می شود بتوان بدون اسکیل گذاری نتایج دقیق و حقیقی بدست آورد. در ضمن کلمکس دارای این ویژگیست که به طور اتوماتیک کار هایی را که برای آن تعریف شده دنبال کند. به عنوان مثال شما می توانید در طول روز نمونه های زیادی از چدن را زیر میکروسکپ قرار داده و از نرم افزار بخواهید کارهایی مانند محاسبه درصد حجمی گرافیک، فاصله ذرات، نسبت ابعادی آن ها و ده ها محاسبه دیگر را انجام دهد و پس انجام مقایسه هایی بین نمونه ها، نتایج مورد نظر شما را چاپ نماید. از آنجا که چنین عملیاتی وقت گیر می باشد،نرم افزار می تواند بدون کمک شما و در ساعات غیر کاری مانند شب ها این کارها را انجام دهد. چنین قابلیتی می تواند در مراکزی مانند آزمایشگاه های خون نیز مورد استفاده فراوانی داشته باشد.

Clemex Vision


نرم افزار Clemex Vision یک ابزار کاربردی قدرتمند برای پردازش دیجیتالی تصاویر است که اجازه بررسی دقیق و سریع تصاویر را به کاربر می دهد. از قابلیت های کلی این نرم افزار می توان به این نکته اشاره کرد که این نرم افزار با انواع میکروسکوپ ها، دوربین ها و اسکنر ها تطابق دارد که باعث می شود بتوان بدون اسکیل گذاری نتایج دقیق و درستی بدست آورد. در ضمن این نرم افزار دارای این ویژگی است که بطور اتوماتیک کارهایی که برای آن تعریف شده است را دنبال می کند. مثلا می توان در یک روز نمونه های زیادی از چدن را زیر میکروسکوپ قرار دهیم و از نرم افزار بخواهیم کارهایی مانند محاسبه درصد حجمی گرافیت، فاصله ذرات و ده ها محاسبه دیگر را انجام می دهد و سپس بعد از انجام مقایسه هایی بین نمونه ها این نتایج را چاپ می کند. تصاویر را می توان در فرمت های تصویری رایانه ای متداول و یا به صورت مستقیم از ابزار ثبت تصویر چون میکروسکوپ وارد نرم افزار نموده و تحلیل های بعدی را روی آن انجام داد. در حالت دوم و با اتصال نرم افزار به میکروسکوپ و استفاده از تجهیزات کنترل حرکت نمونه توسط رایانه می توان یک سیستم بسیار قدرتمند را برای ثبت و تحلیل خودکار تصاویر در یک محدوده تعریف شده برپا نمود. در علومی چون مهندسی مواد برای اطمینان از درستی نتیجه گاهی ممکن است تا ده ها تصویر از یک نمونه تهیه و بررسی شود. در چنین مواردی ایجاد رویه تحلیلی مناسب برای یک بار و سپس اجرای آن روی تمام نقاط مشخص در یک محدوده می تواند سرعت و البته دقت تحلیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. عملیاتی از قبیل آنالیز ساختار داده ها در علم متالورژی تا شمارش سلول های خونی در علوم زیستی به سادگی با ایجاد رویه های در بر گیرنده دستورات قدرتمند آنالیز، برای استخراج داده های مورد نیاز قابل انجام است. نمونه هایی از کاربرد این نرم افزار در تصاویر زیر نشان داده شده است.

نرم افزار آنالیز عکس و تصویر

 

دیگر کاربردهای Clemex:
محاسبه ضخامت پوشش
آنالیز ساختارهای چند فازی
بررسی ضخامت جداره رگ
آنالیز اندازه دانه ها
محاسبه طول الیاف شیشه
آنالیز تخلخل یا بررسی میزان آخال ها

*این نرم افزار تست شده است و بدون مشکل نصب می شود.

لینک های دانلود در ۶ قسمت و هر قسمت حدود ۵۰ مگابایت و در مجموع ۳۰۰ مگابایت:

قسمت اول        قسمت دوم        قسمت سوم        قسمت چهارم        قسمت پنجم        قسمت ششم

 راهنمای جهت نصب و راه اندازی نرم افزار
1- برای اجرای این نرم افزار بایستی از ویندوز Xp استفاده نمود
2- می توانید از نرم افزار Oracle VM VirtualBox جهت نصب ویندوز Xp درون ویندوز 7 خود استفاده کنید
3- برای اجرای نرم افزار لازم است که از تمام فایل های موجود image گرفته و با درایور مجای آن را اجرا کنید
4- از نرم افزار تا 60 روز بدون کرک می توانید استفاده کنید، بعد از اتمام 60 روز، تاریخ کامپیوتر را 60 روز عقب بکشید تا دوباره بتوانید مجددا 60 روز از آن استفاده کنید

 


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : 23 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: