خانه درختی در Bebelallee
نوشته شده توسط : reza

memarinews - treehouses 8 (1)

خانه درختی در Bebelallee

پارامتر های طراحی این پروژه شامل به روز رسانی زیر ساخت های انرژی به صورتی سازگار با ویژگی های معمارانه و سازه ای پایه بنا باشد و در عین حال نیاز های یک ساختمان پایدار در طبقات بالاتر را برطرف کند.هدف متراکم کردن یک منطقه مسکونی با قدمت دهه ۱۹۵۰ میلادی است که در حومه شهر قرار دارد با سبکی معاصر برای بازسازی خانه ها بدون پوشاندن ویژگی های اصلی و تاریخی آن و همچنین به روز کردن زیر ساخت های انرژی آن که به طور همزمان مد نظر است.

 

برای طبقات جدید بالاتر به خاطر کاهش وزن سازه از پنل های چوبی پیش ساخته  استفاده شده که سرعت کار را نسبتا بالا می برد و آلودگی صوتی کمتری را در حین ساخت برای ساکنین واحدهای موجود ایجاد می کند.

تمام پنل های دیوار و عناصر سقف طبقات چوبی جدید در کارخانه (با عایقی از پشم صنعتی) از قبل ساخته شده و در محل مونتاژ می شوند.هدف از بازسازی نما به روز کردن سازه فعلی برای امکان اجاره طولانی مدت و برای حفظ فرهنگ شمال آلمان در بنا بود.نمای موجود با لایه ای از عایق و پوشش جدید از آجرکاری نمایان نازک هلندی، اگرچه با روشی متفاوت پوشانده شده است، با سایه های متنوع ویژگی های طبیعی خاک رس را از آجر کلینکر برون می کشد.

نمای اصلی با آجر کلینکر و به رنگ زرد مصنوعی و کاشی های فیروزه ای به عنوان پوشش بالکن ها، با آجر کاری دستی که ظاهری قدیمی تر به بنا می دهد جایگزین شد.مصالح مورد استفاده برای نمای طبقات بالایی چوب بود و به صورت صفحات سخت چوب سدر که به طور طبیعی با یکدیگر متفاوت هستند به کار برده شد.

به این روش، ویژگی سبک بودن سازه جدید از بیرون نمایان است. طبقات جدید از سازه موجود در پایه بنا جدا هستند و در عین حال منعکس کننده ردیف درختان پیرامون می باشند

اکثریت این ۴۵ واحد به صورت خانه های کوچک ساخته شده اند و با نگهداری کانسپت خانه درختی، تمام آپارتمان ها از تراس های وسیع مسقف برخوردارند و خانه های کوچک دارای ایوان نیز هستند.

از لحاظ پیکر بندی و ابعاد، پلان آپارتمان های جدید دوباره برای تناسب با زندگی خانوادگی با مقیاسی برای جذب افراد جوان تر دوباره طراحی شده اند.در این پروژه هدف دو برابر کردن فضاهای قابل استفاده در بناست که در عین حال تاثیر گازهای گلخانه ای را به نصف کاهش می دهد.

منبع: معماری نیوز


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: