راه اندازی اولین و طولانی ترین آبشار مصنوعی ایران در اهواز+عکس
نوشته شده توسط : reza

راه اندازی اولین و طولانی ترین آبشار مصنوعی ایران در اهواز+عکس

absharahwaz1.jpg


راه اندازی اولین و طولانی ترین آبشار مصنوعی ایران در اهواز ؛ تیتری که   چند روزیست که  در بسیاری از سایتها و وبلاگها می درخشد. شاید انتشار  چنین خبری بیش از هر چیز به موضوع گردشگری و جاذبه های گردشگری مربوط باشد.در علوم وابسته به  گردشگری ، به چنین جاذبه هایی ، جاذبه های انسان ساخت می گویند .یکی از مهمترین ویژگیهای جاذبه های انسان ساخت ؛ متفاوت بودن از سایر جاذبه ها ، در زمره اولین ها  بودن ، توجه به جنبه ها ی زیبایی شناسانه و عظیم بودن  است.در سالهای گذشته چنین جاذبه هایی به فراوانی در جهان ساخته شد.جاذبه هایی که البته کارکردهای چند گانه ای  دارند؛ که می تواند  تجاری ، تفریحی  یا فرهنگی باشد . در کشورهای حاشیه خلیج فارس می توان از این جاذبه ها فراوان یافت.در ایران نیز در سالهای اخیر چنین جاذبه های ساخته شده است.آبشار رنگین‌كمان كارون نیز که به تازگی راه اندازی شده ،  طولانی‌ترین آبشار مصنوعی در كشور است كه طول آن از یك‌سو 150 متر و از سوی دیگر به 200 متر می‌رسد و در كناره‌های پل هفتم اهواز ایجاد شده است.
absharahwaz2.jpg


همانگونه که می دانید
از دیرباز در ذهن بسیاری از ایرانیان ، ویژگی زیبا بودن شب های خوزستان در کنار رودخانه کارون و یا اروند  (در شهرهایی مانند اهواز ، آبادان و خرمشهر )،  به عنوان عنصری مهم در انگیزه سفر به خوزستان بوده است.
absharahwaz3.jpg


شاید ایجاد چنین چشم انداز نوینی در طول رودخانه  کارون، با توجه به زخم هایی که متاسفانه در سالهای اخیر بر پیکر این رود پر آب خواسته و ناخواسته ایجاد شده ، بتواند بار دیگر توجه مردم و مسئولین  را به ارزش هایی که ، این میراث طبیعی برای شهراهواز در بر دارد ، جلب نماید . با توجه به استقال مردم از این جاذبه ، می توان در میان نهادها ی دولتی و انجمن های مردمی  به آغازی تازه امید داشت.آغازی که نتیجه آن حفاظت بیشتر از رودخانه کارون و تنظیم قوانینی جهت جلوگیری از فرسایش یشتر آن که باشد .
absharahwaz4.jpg

 


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , گالری عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: